Za necelé 4 týdny mínus 7 cm v pase


Jak se to stalo? Stojí za tím dvě KE – ketóza a kettlebell.

Za poslední měsíce se moje břicho zvětšilo jako nikdy před tím. Větší bylo jen v těhotenství. Necítila jsem se dobře, spoustu oblečení jsem nemohla nosit, protože mi bylo malé. Další kousky jsem si prostě nedovolila vzít mezi lidi, protože to jen zdůrazňovalo moji velikost. Chyběla mi ale motivace a síla s tím něco dělat.

Zdálo se mi, že jím celkem v pohodě, ale chyběl mi pohyb. Osm hodin v práci na zadku v kanceláři, další skoro hodina v autě. Celkově je můj život poklus a dohánění a neměla jsem sílu se začít cíleně hýbat.

Pak můj manžel absolvoval kurz kettlebellu. Já ho mám za sebou už delší dobu, ale to, že mám najednou parťáka, mě nakoplo. Začala jsem znovu cvičit, protahovat svoje ztuhlé tělo a mám výsledky. Koupili jsme už třetí těžší kettlebell. To je teď můj miláček.

Po měsících nicnedělání jsem se vrhla nejdřív na protahování, uvolňování kloubů. Cvičení sestavy mi pomohlo s bolestí zad a zápěstí, které mě bolí už roky. Pak jsem přidala lehčí kettlebelly. Po pár týdnech je to vidět. Co vidět, cítit!

  • swinguju s 20 kg
  • TGU s osmičkou, ale tady se stále učím správné provedení a přidávám počty
  • už můžu začít s kliky – bolesti zápěstí jsou mnohem menší
  • dovedu viset na hrazdě, což jsem dovedla jen pár vteřin a chci začít se shyby

Lezu po čtyřech, otáčím se jako miminko, protahuju, natahuju, kroutím všema kloubama, válečkuju se – chce to pravidelnost, využít volné chvilky během dne a návštěvu wc v práci. A výsledky jsou. Jakmile povolím, poznám to hned na bolesti zad, která u mě úzce souvisí se zápěstím. Bolí mě záda, bolí zápěstí, nemůžu se opřít, nemůžu cvičit některé cviky.

Vřele doporučuju webové stránky http://www.kb5.cz/ a http://www.funkcnitrenink.cz/. Pavel a Justýna jsou skvělými lektory. Jejich přístup a kurzy mi pomohli.

Kromě cvičení mi ještě pomohla strava. To druhé KE je ketóza. Je to stav těla, kdy je velmi omezen přísun sacharidů (většinou pod 40 g za dne). Tělo vytváří ketony a energii pro fungování si bere přímo z tukových zásob. Tento princip využívá například ketodiet nebo ketofit. Právě druhou jmenovanou dietu jsem si zakoupila.

Je to drahé, ale brala jsem to jako rychlý start. Příprava je jednoduchá, nemusím nic moc vymýšlet, koktejl můžu mít pořád při ruce. A chuťově mě to celkem uspokojilo. V ketóze můžete být i při konzumaci běžného jídla, jen je trochu složitější vymýšlení, příprava, dodržení nízkého příjmu sacharidů a poměrně vysokého příjmu bílkovin.

Je to skoro 4 týdny. Mám již zařazené jedno normální jídlo. Jeden den v týdnu mám volný den, kdy si dám i něco nepovoleného, ale nepřeháním to tím prasečením. I když podle různých průzkumů jeden volný den hubnutí neuškodí. Spíš naopak. Je to dobré na psychiku a tělo se tím nakopne. Mohu potvrdit. Hubnu stále.

Cítím se skvěle, i když trochu unaveně, ale přikládám i tomu, že jsem opravdu hodně vytížená. 7 cm v pase je dole a to je pro mě silná motivace. Když šlo prvních 7, půjdou i ty další.

 


O Andrea Holzknechtová

Zajímá mě zdravý životní styl. Mým cílem je být zdravá, fit, aktivní a štíhlá. Je to hledání, zkoušení a toto jsou stránky, kde zveřejňuji svoje postřehy, tipy, recepty. Jsou to hlavně moje zkušenosti.

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


3 + 2 =